Bankärenden.

Idag var jag, Nicklas och bebisen på banken för att öppna fondkonton åt våra barn. Varje gång jag sitter på banken är det såhär: bankpersonen pratar jättelänge medan jag inte förstår nåt och till sist ställer jag en fråga i stil med: 
Vad är det här?
Vad är en fond?
Var är jag?
Etcetera.

Idag var inget undantag. Bara för att öppna ett konto som inte är själva fondkontot utan som en låda där fonderna ska ligga fick vi skriva på tre eller fyra formulär för varje barn och fick med en bunt med infopapper hem. Det är ju ogörligt och jag blir så arg av att det är såhär med bankgrejer. Är ju värsta problemet att det är så svårt att förstå. Och bankpersonalen vet alltid för mycket för att kunna förklara, om du vet vad jag menar. De bara
”Som jag sa kan inte vi ge såna råd att du bara ska ha en fond med hållbar energiinvesteringar eftersom det inte uppfyller kraven på hur våra råd ska se ut bla bla bla global fond nordisk fond bla bla”

Kommentarer